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O SMTP (Simple Mail Transfer Protocol) é um protocolo para envio de emails através da internet, mais detalhes RFC 821. As mensagens de erro SMTP gerados pelos serviços de e-mail permitem identificar e solucionar problemas em e-mail.

Durante ligação SMTP com o servidor de email é efetuado um conjunto de validações, e a mensagem de email pode ser rejeitada com o erro permanente 5xx, gerando uma mensagem de retorno ao remetente que a mensagem não pode ser entregue, designada por Non-Delivery Notification (NDN).

Que pode apresentar várias causas:

  • Erro na validação do remetente
  • Erro na validação do SPF, DKIM
  • Erro na validação de Reverse DNS
  • Remetente/IP em Listas de Bloqueio de SPAM (ex. Spamhaus, SORBS, BARRACUDA,…)

 

Esta mensagem de erro será composta por xyz (código da resposta) x.y.z (código do estado) e Texto da resposta

Exemplo:

  • 1 – Código do estado: (5.0.0)
  • 2 – Código da resposta: 550 e texto da resposta: No Such User Here (o endereço do destinatário não existe)

Non delivery notification reply error 550 status code 5.0.0 no such user here

 

 

 

 

 

Significado do Código da Resposta SMTP (xyz)

 Nas comunicações entre os servidores de email, são gerados códigos de resposta (composto por três dígitos xyz), que permite que continuem a comunicar até que seja confirmada ou rejeitada a entrega da mensagem de e-mail.

» O primeiro digito, do código representa o status da transmissão, apenas o 4yz e 5yz são referentes a algum tipo de erro.

  • 1yz:o servidor aceitou a comunicação, mas espera uma mensagem de confirmação, se é para continuar ou abortar.
  • 2yz: o servidor concluiu com êxito e o e-mail foi enviado, está disponível para executar novo pedido.
  • 3yz: o servidor recebeu o pedido mas precisa de mais informações para poder prosseguir com a sequencia de tarefas.
  • 4yz: o servidor encontrou um erro temporário, deverá efetuar novas tentativas.
  • 5yz: significa que o servidor encontrou um erro permanente ao enviar a mensagem, e não irá tentar efetuar novas tentativas de entrega. Trata-se do erro mais frequente e é necessária uma ação por parte do remente para identificar o constrangimento.

» O segundo dígito do código indica a categoria de resposta:

  • x0z = erros de sintaxe, regra do protocolo de envio que não foi concretizado, erro de comunicação.
  • x1z = resposta informativa, com ajuda na identificação do erro.
  • x2z = erros do canal de comunicação
  • x3z = não especificado
  • x4z = não especificado
  • x5z = estado do sistema de e-mail

» O terceiro dígito no código indica uma gradação mais refinada do significado de cada categoria especificada pelo segundo dígito.

Mais informações: RFC 821- APPENDIX E

 

 

Tabela de Códigos de Resposta SMTP (xyz) – (PT)

Consultar o detalhe e as acções para resolução de acordo com o código de resposta:

Para procurar na lista de erros abaixo, utilize a função localizar do browser, clique nas teclas CTRL+F e insira o código a pesquisa.

Códigos de resposta Detalhe Acções para resolução
211 Mensagens de estado do sistema ou resposta de ajuda A mensagem é seguida de mais informações
214 Mensagem de ajuda Contém informações sobre o seu servidor e reencaminha-o normalmente para uma página de ajuda
220 O servidor está pronto Trata-se de uma mensagem que indica que o servidor está pronto
221 Canal de transmissão fechada Significa que o servidor fecha a ligação após a comunicação ser recebida
250 Transmissão da mensagem terminada O seu e-mail foi transmitido corretamente
251 Utilizador final não presente no servidor, mas ela vai ser transmitida Significa que a mensagem será transmitida a um outro servidor (reencaminhamento, outro servidor MX, …)
252 O servidor não pode verificar o utilizador final mas vai tentar transmitir a mensagem O utilizador final não pode ser verificado de momento, mas é provável que seja transmitida mais tarde
354 O servidor recebeu os endereços do remetente e de receção Significa que está à espera de receber o conteúdo do e-mail para o poder transmitir
420 Problema de ligação Contacte o administrador do servidor de e-mail de destino
421 Serviço não disponível, canal de transmissão em curso de encerramento Proveniência do erro indeterminado, assegure-se de que o outro domínio funciona. Se sim, tente enviar o e-mail mais tarde
432 Receção do e-mail no servidor Exchange parada Esta mensagem de erro é devolvida unicamente para os servidores de e-mail Exchange. Deverá contatar o destinatário por contato alternativo, o erro será no servidor de destino
449 Erro de roteamento Esta mensagem de erro é devolvida unicamente para os servidores de e-mail Exchange. A Microsoft recomenda que efetue um diagnóstico com a sua ferramenta WinRoute no servidor de correio
447 Sua mensagem de saída expirou devido a problemas relacionados ao servidor de receção. Geralmente ocorre quando excede o numero de destinatários no Para: da sua mensagem de e-mail. Tente reduzir o numero de destinatários,  se persistir contactar o seu fornecedor de serviço
450 Ação não efetuada (caixa do remetente): caixa de e-mail indisponível (por exemplo, caixa de e-mail ocupada ou temporariamente bloqueada por razões de segurança ou de blacklist) Verifique se o seu endereço IP do servidor de e-mail não está em blacklist (ex. Spamhaus, SORBS, BARRACUDA,…), e verifique igualmente se o seu e-mail não contém palavras que podem ser categorizadas como SPAM.
451 Ação pedida abandonada (caixa do remetente): Erro de tratamento local Esta situação pode ocorrer devido a uma sobrecarga momentânea ou devido a uma verificação do SPF do domínio emissor incorreta. Consulte a mensagem complementar fornecida pelo servidor ou contacte o administrador do servidor caso o problema persista.
452 Ação pedida não efetuada (caixa do remetente): sistema de armazenamento insuficiente O seu servidor de e-mail pode estar “sobrecarregado”. Poderá ocorrer igualmente devido a um elevado número de mensagens que tentam ser enviados de uma só vez.  Verificar se tem espaço de armazenamento livre na sua caixa de correio e tente mais tarde
455 Servidor incapaz de receber os parâmetros Aguarde mais alguns minutos antes de efetuar uma nova tentativa. Caso volte a dar erro contacte o administrador do servidor de destino
500 Erro de sintaxe, comando não recebido (Pode incluir erros como uma linha de comandos demasiado longa) Pode ocorrer devido a um anti-vírus ou a firewall do remetente. Verificar e tente novamente.
501 Erro de sintaxe nos parâmetros ou nos argumentos Ocorre devido a um endereço de e-mail de destino errado ou um problema com o anti-vírus ou a firewall do remetente. Verificar se o endereço de destino está correto e verificar também o seu anti-vírus ou firewall
502 Comando não implementado Os parâmetros ou as opções utilizadas aquando do envio do e-mail com o seu servidor SMTP são reconhecidos, mas estão desativados na sua configuração. Deve verificar as configurações da caixa de correio no cliente de email, se persistir contactar o seu fornecedor de serviço
503 O servidor encontrou uma má sequência de comandos Esta situação ocorre normalmente devido a um problema de autenticação. Assegure-se que se autenticou corretamente no servidor SMTP, deve verificar as configurações do seu cliente de email (Outlook, Thunderbird, etc…)
504 Parâmetro de comando não implementado Os parâmetros ou as opções utilizadas aquando do envio do e-mail com o seu servidor SMTP são reconhecidos, mas estão desativados na sua configuração. Deve verificar as configurações da caixa de correio no cliente de email, se persistir contactar o seu fornecedor de serviço
542 Remote Server returned (poderá ter outras mensagens de erro vai depender da implementação efetuada pelo servidor de destino) O remetente se recebe o erro “Remote Server returned < 5.7.1 smtp; 542 5.7.1 Spiked: xxx.xxx.xxx.xxx”, deverá validar se o IP indicado é da sua conetividade de internet ou o ip de saída do seu servidor de email. Trata-se geralmente de um problema de blacklist . Verifique se o seu endereço IP do seu servidor de e-mail está blacklist (ex. Spamhaus, SORBS, BARRACUDA,…), problema a ser verificado pelo remetente.
550 Ação pedida não efetuada (caixa do destinatário): caixa de correio indisponível O servidor de e-mail de destino não pode verificar o endereço de e-mail do destinatário. É frequente ser causado por um endereço de destino inválido, mas pode igualmente significar que o servidor de e-mail de destino tem problemas de firewall ou de ligação. Verifique o endereço de e-mail de destino e tente novamente ou contate o destinatário por um contato alternativo para confirmar se existe algum constrangimento do seu lado. 

O remetente se recebe o erro 550 5.1.1 e está a enviar a partir de um cliente de email, deverá verificar se os seus contatos não estão corrompidos na aplicação. Deve testar o envio inserindo o endereço do destinatário manualmente em vez de utilizar o endereço gravado.

551 Utilizador não local É normalmente utilizado como uma estratégia de prevenção contra o spam. Indica que o relay de correio não é autorizado por qualquer razão para um outro servidor. Validar se o utilizador autenticado no servidor de envio, corresponde ao endereço de email (remetente). Se persistir contactar o seu fornecedor de serviço
552 Ação de mensagem pedida interrompida (caixa do destinatário). O espaço de armazenamento foi ultrapassado (caixa cheia) O remetente não tem espaço disponível para receber as suas mensagens. Deve contatar o destinatário através de um contato alternativo ou tentar o envio mais tarde.
553 Ação de mensagem pedida não efetuada: o endereço de e-mail não é autorizado É geralmente causado por um endereço de e-mail de destino incorreto. Verificar se o endereço de e-mail está correto
554 Transação falhou, “Nenhum serviço SMTP aqui”) Trata-se geralmente de um problema de blacklist. Verifique se o seu endereço IP do seu servidor de e-mail não está blacklist (ex. Spamhaus, SORBS, BARRACUDA,…). 

Se existir uma alteração na zona de DNS do domínio (ex. mudou o MX), o servidor remetente continua a tentar entregar o email no antigo MX poderá obter 554 5.7.1 (o administrador do remetente deverá actualizar a cache de DNS)

555 MAIL FROM / RCPT TO, parâmetros não reconhecidos ou não implementados O servidor SMTP de saída não registou correctamente o endereço de e-mail utilizado nos seus parâmetros “De” ou “Para”. Verificar se os endereços de e-mail indicados estão correto, e se não ultrapassou o limite definidos pelo fornecedor de email (qt. destinatário no Para, e-mails por Hora / Dia)

 

 

Significado do Código de Estado SMTP (x.y.z)  

 Os códigos de estado fornecem informações complementares, cada dígito tem um significado específico: o primeiro dígito indica a classe do código, o segundo dígito indica o assunto e o terceiro dígito fornece mais detalhes.

  • x.0.z = não identificado
  • x.1.z = referente a endereçamento
  • x.2.z = referente caixa de correio
  • x.3.z = referente ao sistema de e-mail
  • x.4.z = referente à rede e roteamento
  • x.5.z = referente ao protocolo de entrega de e-mails
  • x.6.z = referente ao conteúdo da mensagem
  • x.7.z = referente a política de segurança

 

 

Tabela de Código de Estado SMTP (x.y.z) – (EN)

Consultar o detalhe e as acções para resolução de acordo com o código de estado:

Para procurar na lista de erros abaixo, utilize a função localizar do browser, clique nas teclas CTRL+F e insira o código a pesquisa.

Código de Estado  Descrição  Associado com códigos de estado  Causa / Resolução Referência 
X.0.0 Other undefined Status Any Other undefined status is the only undefined error code. It should be used for all errors for which only the class of the error is known. [RFC3463]
X.1.0 Other address status Not given Something about the address specified in the message caused this DSN. [RFC3463]
X.1.1 Bad destination mailbox address 451, 550 The mailbox specified in the address does not exist. For Internet mail names, this means the address portion to the left of the “@” sign is invalid. This code is only useful for permanent failures. 

O remetente se recebe o erro 550 5.1.1 e está a enviar a partir de um cliente de email, deverá verificar se os seus contatos não estão corrompidos na aplicação. Deve testar o envio inserindo o endereço do destinatário manualmente em vez de utilizar o endereço gravado.

[RFC3463]
X.1.2 Bad destination system address Not given The destination system specified in the address does not exist or is incapable of accepting mail. For Internet mail names, this means the address portion to the right of the “@” is invalid for mail. This code is only useful for permanent failures. [RFC3463]
X.1.3 Bad destination mailbox address syntax 501 The destination address was syntactically invalid. This can apply to any field in the address. This code is only useful for permanent failures. [RFC3463]
X.1.4 Destination mailbox address ambiguous Not given The mailbox address as specified matches one or more recipients on the destination system. This may result if a heuristic address mapping algorithm is used to map the specified address to a local mailbox name. [RFC3463]
X.1.5 Destination address valid 250 This mailbox address as specified was valid. This status code should be used for positive delivery reports. [RFC3463]
X.1.6 Destination mailbox has moved, No forwarding address Not given The mailbox address provided was at one time valid, but mail is no longer being accepted for that address. This code is only useful for permanent failures. [RFC3463]
X.1.7 Bad sender’s mailbox address syntax Not given The sender’s address was syntactically invalid. This can apply to any field in the address. [RFC3463]
X.1.8 Bad sender’s system address 451, 501 The sender’s system specified in the address does not exist or is incapable of accepting return mail. For domain names, this means the address portion to the right of the “@” is invalid for mail. [RFC3463]
X.1.9 Message relayed to non-compliant mailer Not given The mailbox address specified was valid, but the message has been relayed to a system that does not speak this protocol; no further information can be provided. [RFC3886]
X.1.10 Recipient address has null MX 556 This status code is returned when the associated address is marked as invalid using a null MX. [RFC7505] ; [RFC7504]
X.2.0 Other or undefined mailbox status Not given The mailbox exists, but something about the destination mailbox has caused the sending of this DSN. [RFC3463]
X.2.1 Mailbox disabled, not accepting messages Not given The mailbox exists, but is not accepting messages. This may be a permanent error if the mailbox will never be re-enabled or a transient error if the mailbox is only temporarily disabled. [RFC3463]
X.2.2 Mailbox full 552 The mailbox is full because the user has exceeded a per-mailbox administrative quota or physical capacity. The general semantics implies that the recipient can delete messages to make more space available. This code should be used as a persistent transient failure. [RFC3463]
X.2.3 Message length exceeds administrative limit 552 A per-mailbox administrative message length limit has been exceeded. This status code should be used when the per-mailbox message length limit is less than the general system limit. This code should be used as a permanent failure. [RFC3463]
X.2.4 Mailing list expansion problem 450, 452 The mailbox is a mailing list address and the mailing list was unable to be expanded. This code may represent a permanent failure or a persistent transient failure. [RFC3463]
X.3.0 Other or undefined mail system status 221, 250, 421, 451, 550, 554 The destination system exists and normally accepts mail, but something about the system has caused the generation of this DSN. [RFC3463]
X.3.1 Mail system full 452 Mail system storage has been exceeded. The general semantics imply that the individual recipient may not be able to delete material to make room for additional messages. This is useful only as a persistent transient error. [RFC3463]
X.3.2 System not accepting network messages 453, 521 The host on which the mailbox is resident is not accepting messages. Examples of such conditions include an imminent shutdown, excessive load, or system maintenance. This is useful for both permanent and persistent transient errors. [RFC3463] ; [RFC7504]
X.3.3 System not capable of selected features Not given Selected features specified for the message are not supported by the destination system. This can occur in gateways when features from one domain cannot be mapped onto the supported feature in another. [RFC3463]
X.3.4 Message too big for system 552, 554 The message is larger than per-message size limit. This limit may either be for physical or administrative reasons. This is useful only as a permanent error. [RFC3463]
X.3.5 System incorrectly configured Not given The system is not configured in a manner that will permit it to accept this message. [RFC3463]
X.3.6 Requested priority was changed 250 or 251 The message was accepted for relay/delivery, but the requested priority (possibly the implied default) was not honoured. The human readable text after the status code contains the new priority, followed by SP (space) and explanatory human readable text. [RFC6710]
X.4.0 Other or undefined network or routing status Not given Something went wrong with the networking, but it is not clear what the problem is, or the problem cannot be well expressed with any of the other provided detail codes. [RFC3463]
X.4.1 No answer from host 451 The outbound connection attempt was not answered, because either the remote system was busy, or was unable to take a call. This is useful only as a persistent transient error. [RFC3463]
X.4.2 Bad connection 421 The outbound connection was established, but was unable to complete the message transaction, either because of time-out, or inadequate connection quality. This is useful only as a persistent transient error. [RFC3463]
X.4.3 Directory server failure 451, 550 The network system was unable to forward the message, because a directory server was unavailable. This is useful only as a persistent transient error. The inability to connect to an Internet DNS server is one example of the directory server failure error. [RFC3463]
X.4.4 Unable to route Not given The mail system was unable to determine the next hop for the message because the necessary routing information was unavailable from the directory server. This is useful for both permanent and persistent transient errors. A DNS lookup returning only an SOA (Start of Administration) record for a domain name is one example of the unable to route error. [RFC3463]
X.4.5 Mail system congestion 451 The mail system was unable to deliver the message because the mail system was congested. This is useful only as a persistent transient error. [RFC3463]
X.4.6 Routing loop detected Not given A routing loop caused the message to be forwarded too many times, either because of incorrect routing tables or a user- forwarding loop. This is useful only as a persistent transient error. [RFC3463]
X.4.7 Delivery time expired Not given The message was considered too old by the rejecting system, either because it remained on that host too long or because the time-to-live value specified by the sender of the message was exceeded. If possible, the code for the actual problem found when delivery was attempted should be returned rather than this code. [RFC3463]
X.5.0 Other or undefined protocol status 220, 250, 251, 252, 253, 451, 452, 454, 458, 459, 501, 502, 503, 554 Something was wrong with the protocol necessary to deliver the message to the next hop and the problem cannot be well expressed with any of the other provided detail codes. [RFC3463]
X.5.1 Invalid command 430, 500, 501, 503, 530, 550, 554, 555 A mail transaction protocol command was issued which was either out of sequence or unsupported. This is useful only as a permanent error. [RFC3463]
X.5.2 Syntax error 500, 501, 502, 550, 555 A mail transaction protocol command was issued which could not be interpreted, either because the syntax was wrong or the command is unrecognized. This is useful only as a permanent error. [RFC3463]
X.5.3 Too many recipients 451 More recipients were specified for the message than could have been delivered by the protocol. This error should normally result in the segmentation of the message into two, the remainder of the recipients to be delivered on a subsequent delivery attempt. It is included in this list in the event that such segmentation is not possible. [RFC3463]
X.5.4 Invalid command arguments 451, 501, 502, 503, 504, 550, 555 A valid mail transaction protocol command was issued with invalid arguments, either because the arguments were out of range or represented unrecognized features. This is useful only as a permanent error. [RFC3463]
X.5.5 Wrong protocol version Not given A protocol version mis-match existed which could not be automatically resolved by the communicating parties. [RFC3463]
X.5.6 Authentication Exchange line is too long 500 This enhanced status code SHOULD be returned when the server fails the AUTH command due to the client sending a [BASE64] response which is longer than the maximum buffer size available for the currently selected SASL mechanism. This is useful for both permanent and persistent transient errors. [RFC4954]
X.6.0 Other or undefined media error Not given Something about the content of a message caused it to be considered undeliverable and the problem cannot be well expressed with any of the other provided detail codes. [RFC3463]
X.6.1 Media not supported Not given The media of the message is not supported by either the delivery protocol or the next system in the forwarding path. This is useful only as a permanent error. [RFC3463]
X.6.2 Conversion required and prohibited Not given The content of the message must be converted before it can be delivered and such conversion is not permitted. Such prohibitions may be the expression of the sender in the message itself or the policy of the sending host. [RFC3463]
X.6.3 Conversion required but not supported 554 The message content must be converted in order to be forwarded but such conversion is not possible or is not practical by a host in the forwarding path. This condition may result when an ESMTP gateway supports 8bit transport but is not able to downgrade the message to 7 bit as required for the next hop. [RFC3463]
X.6.4 Conversion with loss performed 250 This is a warning sent to the sender when message delivery was successfully but when the delivery required a conversion in which some data was lost. This may also be a permanent error if the sender has indicated that conversion with loss is prohibited for the message. [RFC3463]
X.6.5 Conversion Failed Not given A conversion was required but was unsuccessful. This may be useful as a permanent or persistent temporary notification. [RFC3463]
X.6.6 Message content not available 554 The message content could not be fetched from a remote system. This may be useful as a permanent or persistent temporary notification. [RFC4468]
X.6.7 Non-ASCII addresses not permitted for that sender/recipient 553, 550 This indicates the reception of a MAIL or RCPT command that non-ASCII addresses are not permitted [RFC6531]
X.6.8 UTF-8 string reply is required, but not permitted by the SMTP client 252, 553, 550 This indicates that a reply containing a UTF-8 string is required to show the mailbox name, but that form of response is not permitted by the SMTP client. [RFC6531]
X.6.9 UTF-8 header message cannot be transferred to one or more recipients, so the message must be rejected 550 This indicates that transaction failed after the final “.” of the DATA command. [RFC6531]
X.6.10     This is a duplicate of X.6.8 and is thus deprecated. [RFC6531]
X.7.0 Other or undefined security status 220, 235, 450, 454, 500, 501, 503, 504, 530, 535, 550 Something related to security caused the message to be returned, and the problem cannot be well expressed with any of the other provided detail codes. This status code may also be used when the condition cannot be further described because of security policies in force. [RFC3463]
X.7.1 Delivery not authorized, message refused 451, 454, 502, 503, 533, 550, 551, 554 The sender is not authorized to send to the destination. This can be the result of per-host or per-recipient filtering. This memo does not discuss the merits of any such filtering, but provides a mechanism to report such. This is useful only as a permanent error. 

Se existir uma alteração na zona de DNS do domínio (ex. mudou o MX), o servidor remetente continua a tentar entregar o email no antigo MX poderá obter 554 5.7.1 (o administrador do remetente deverá actualizar a cache de DNS)

[RFC3463]
X.7.2 Mailing list expansion prohibited 550 The sender is not authorized to send a message to the intended mailing list. This is useful only as a permanent error. [RFC3463]
X.7.3 Security conversion required but not possible Not given A conversion from one secure messaging protocol to another was required for delivery and such conversion was not possible. This is useful only as a permanent error. [RFC3463]
X.7.4 Security features not supported 504 A message contained security features such as secure authentication that could not be supported on the delivery protocol. This is useful only as a permanent error. [RFC3463]
X.7.5 Cryptographic failure Not given A transport system otherwise authorized to validate or decrypt a message in transport was unable to do so because necessary information such as key was not available or such information was invalid. [RFC3463]
X.7.6 Cryptographic algorithm not supported Not given A transport system otherwise authorized to validate or decrypt a message was unable to do so because the necessary algorithm was not supported. [RFC3463]
X.7.7 Message integrity failure Not given A transport system otherwise authorized to validate a message was unable to do so because the message was corrupted or altered. This may be useful as a permanent, transient persistent, or successful delivery code. [RFC3463]
X.7.8 Authentication credentials invalid 535, 554 This response to the AUTH command indicates that the authentication failed due to invalid or insufficient authentication credentials. In this case, the client SHOULD ask the user to supply new credentials (such as by presenting a password dialog box). [RFC4954]
X.7.9 Authentication mechanism is too weak 534 This response to the AUTH command indicates that the selected authentication mechanism is weaker than server policy permits for that user. The client SHOULD retry with a new authentication mechanism. [RFC4954]
X.7.10 Encryption Needed 523 This indicates that external strong privacy layer is needed in order to use the requested authentication mechanism. This is primarily intended for use with clear text authentication mechanisms. A client which receives this may activate a security layer such as TLS prior to authenticating, or attempt to use a stronger mechanism. [RFC5248]
X.7.11 Encryption required for requested authentication mechanism 524, 538 This response to the AUTH command indicates that the selected authentication mechanism may only be used when the underlying SMTP connection is encrypted. Note that this response code is documented here for historical purposes only. Modern implementations SHOULD NOT advertise mechanisms that are not permitted due to lack of encryption, unless an encryption layer of sufficient strength is currently being employed. [RFC4954]
X.7.12 A password transition is needed 422, 432 This response to the AUTH command indicates that the user needs to transition to the selected authentication mechanism. This is typically done by authenticating once using the [PLAIN] authentication mechanism. The selected mechanism SHOULD then work for authentications in subsequent sessions. [RFC4954]
X.7.13 User Account Disabled 525 Sometimes a system administrator will have to disable a user’s account (e.g., due to lack of payment, abuse, evidence of a break-in attempt, etc). This error code occurs after a successful authentication to a disabled account. This informs the client that the failure is permanent until the user contacts their system administrator to get the account re-enabled. It differs from a generic authentication failure where the client’s best option is to present the passphrase entry dialog in case the user simply mistyped their passphrase. [RFC5248]
X.7.14 Trust relationship required 535, 554 The submission server requires a configured trust relationship with a third-party server in order to access the message content. This value replaces the prior use of X.7.8 for this error condition. thereby updating [RFC4468]. [RFC5248]
X.7.15 Priority Level is too low 450, 550 (other 4XX or 5XX codes are allowed) The specified priority level is below the lowest priority acceptable for the receiving SMTP server. This condition might be temporary, for example the server is operating in a mode where only higher priority messages are accepted for transfer and delivery, while lower priority messages are rejected. [RFC6710]
X.7.16 Message is too big for the specified priority 552 (other 4XX or 5XX codes are allowed) The message is too big for the specified priority. This condition might be temporary, for example the server is operating in a mode where only higher priority messages below certain size are accepted for transfer and delivery. [RFC6710]
X.7.17 Mailbox owner has changed 5XX This status code is returned when a message is received with a Require-Recipient-Valid-Since field or RRVS extension and the receiving system is able to determine that the intended recipient mailbox has not been under continuous ownership since the specified date-time. [RFC7293]
X.7.18 Domain owner has changed 5XX This status code is returned when a message is received with a Require-Recipient-Valid-Since field or RRVS extension and the receiving system wishes to disclose that the owner of the domain name of the recipient has changed since the specified date-time. [RFC7293]
X.7.19 RRVS test cannot be completed 5XX This status code is returned when a message is received with a Require-Recipient-Valid-Since field or RRVS extension and the receiving system cannot complete the requested evaluation because the required timestamp was not recorded. The message originator needs to decide whether to reissue the message without RRVS protection. [RFC7293]
X.7.20 No passing DKIM signature found 550 This status code is returned when a message did not contain any passing DKIM signatures. (This violates the advice of Section 6.1 of [RFC6376].) [RFC7372] ; [RFC6376]
X.7.21 No acceptable DKIM signature found 550 This status code is returned when a message contains one or more passing DKIM signatures, but none are acceptable. (This violates the advice of Section 6.1 of [RFC6376].) [RFC7372] ; [RFC6376]
X.7.22 No valid author-matched DKIM signature found 550 This status code is returned when a message contains one or more passing DKIM signatures, but none are acceptable because none have an identifier(s) that matches the author address(es) found in the From header field. This is a special case of X.7.21. (This violates the advice of Section 6.1 of [RFC6376].) [RFC7372] ; [RFC6376]
X.7.23 SPF validation failed 550 This status code is returned when a message completed an SPF check that produced a “fail” result, contrary to local policy requirements. Used in place of 5.7.1 as described in Section 8.4 of [RFC7208]. [RFC7372] ; [RFC7208]
X.7.24 SPF validation error 451/550 This status code is returned when evaluation of SPF relative to an arriving message resulted in an error. Used in place of 4.4.3 or 5.5.2 as described in Sections 8.6 and 8.7 of [RFC7208]. [RFC7372] ; [RFC7208]
X.7.25 Reverse DNS validation failed 550 This status code is returned when an SMTP client’s IP address failed a reverse DNS validation check, contrary to local policy requirements. [RFC7372] ; [RFC7601]
X.7.26 Multiple authentication checks failed 550 This status code is returned when a message failed more than one message authentication check, contrary to local policy requirements. The mechanisms that failed are not specified. [RFC7372]
X.7.27 Sender address has null MX 550 This status code is returned when the associated sender address has a null MX, and the SMTP receiver is configured to reject mail from such sender (e.g., because it could not return a DSN). [RFC7505]
X.7.28 Mail flood detected 550 The message appears to be part of a mail flood of similar abusive message.  

 

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Duarte Spínola

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